Pekin, czyli jak zabukować hotel 5* za 6,1 PLN / os./dzień!

Wywalczony błąd taryfowy! Mamy hotel 5* w Pekinie za grosze (dosłownie!)

Moje zmagania z hotelami w Pekinie, to długa historia.
Zaczęło się od szukania hotelu blisko Zakazanego Miasta, kierowałem się ideą...."nie marnujmy czasu na dojazdy - zwiedzajmy!". Tym sposobem na booking.com zakupiłem hotel o wdzięcznie brzmiącej nazwie Piao Home Inn Beijing Wangfujing - niestety za bardzo niewdzięczne pieniądze....3752 CNY co daje na chwilę obecną ~2200 PLN za 2 pokoje dwuosobowe (BEZ OKNA!) na 7 dni w podrzędnym hoteliku w centrum bez śniadania.

Zdecydowanie za dużo! Była to rezerwacja nazwijmy to "awaryjna" z możliwością bezpłatnego anulowania aż do chyba 5 maja. Większość hostelików w centrum to niezłe dziury, a wolnych pokoi w czymś przyzwoitym za normalne pieniądze - niewiele!



Tak też się stało....dosłownie dzień czy dwa później udało mi się znaleźć na OnHotels.com hotel "Wangfujing Da Wan Hotel", który był znacząco tańszy od poprzednika. Kosztował dokładnie 355,46€, ale udało mi się wygrzebać lutowy kod rabatowy i wyszło jeszcze 17,77€ taniej, czyli dokładnie 337,69€ (1471,71 PLN), czyli 800 PLN taniej niż poprzedni!


Są też pozytywy!
- równie blisko do centrum,
- w hostelu tanie śniadania,
- oraz ....OKNA w pokojach!
Je, je, je...namiastka "luksusu"! Nie będziemy spali jak małe szczurki w norach!

W przypadku tego hotelu anulowanie całej rezerwacji do 5 maja to już koszt 33,76€. Wiem, że wyda się Wam to śmieszne i większość z Was nie zwraca na to uwagi.



Pomyśleliście teraz....co za gość, rezerwuje hotel i myśli o anulowaniu? Poniekąd macie rację, w tej materii mam pewne zboczenia, bo kto ma ciągle odpalone wyszukiwarki hoteli z miejscem, które już kupił?
Tak, tą osobą jestem właśnie ja. Zaraz udowodnię Wam, że to się opłaca....i to bardzo! Tak samo bardzo, jak bardzo ważne jest, żeby móc anulować rezerwację z niewielką stratą.
Dlaczego? Bo... nie ma takiej promocji, żeby nie znalazła się lepsza!

Hehe, jak już się pewnie domyśliliście - znalazła się lepsza i to przez duże "L"!

Ci z Was, którzy buszują w internetowym świecie podróży częściej niż po lodówce w nocy, na pewno widzieli w wyszukiwarkach promocję na 5* hotel Kunlun w Pekinie.
Pojawiła się też na kilku serwisach z okazyjnymi ofertami. To jedna z tych promocji, których się nie zapomina. Trwała dosyć długo, a jednocześnie cena była tak śmieszna, że zabukowałbym nawet gdybym tam nie jechał żeby dokupić bilet lotniczy jeśli trafi się jakaś okazyjna cena.
Promocja wyświetliła mi się w wyszukiwarce hotelscombined.com (w serwisach HRS.com oraz Hotel.info), którą miałem odpaloną z ustawionymi danymi mojego wyjazdu. Ten świetny hotel pomimo, że lekko poza centrum pojawił się w taryfie "HOT!" jako najtańszy w wyszukiwarce w cenie 20 CNY (12 PLN) za 2 osobowy pokój ze śniadaniem / doba. Za 2 pokoje dla naszej czwórki + śniadania / 7 dni wyszło magiczne 280 CNY (172,84 PLN) !!!. Tylko głupi by nie skorzystał...
W taryfie HOT, DEAL, itp. zwykle nie ma możliwości zmiany terminu ani anulowania rezerwacji i jest to wyraźnie zaznaczone, ale kto by chciał anulować taki deal?!!
Zaraz po rezerwacji przyszło oczywiście potwierdzenie, że rezerwacja jest pewna i nie trzeba jej już potwierdzać. Dla mnie bomba! Nie zablokowało mi pieniędzy na karcie, wiec dla pewności po pół godziny zadzwoniłem na infolinię HRS.com, a tam Pani powiedziała żebym poczekał a na pewno kasa zostanie pobrana, rezerwacja jest potwierdzona i żebym się nie martwił - ok. Wszystko super.... tyle, że dzień później przyszedł mail od HRS.com odwołujący całe zajście z informacją, że deal pojawił się w wyniku błędnie wprowadzonej ceny. Rzekomo zamiast 1170 CNY bez śniadania, ktoś wprowadził 20 CNY, ale zaraz zaraz....jak można pomylić ze sobą te 2 liczby?! W rezerwacji było tez napisane, że hotel według niemieckiego prawa ponosi odpowiedzialność również za wszelkie zepsute plany połączone z tą rezerwacją. Aż dziwne, że to podsunęli od razu w mailu.
W zamian za tą pomyłkę zaproponowano mi ....700 CNY (422 PLN) ze śniadaniem, zamiast pomylonych 1170 CNY (705 PLN) bez śniadania. No dobrze, ale gdzie jest kompromis? Zamiast 12 PLN/ pokój/doba mam zapłacić 422 PLN/ pokój/doba i się z tego cieszyć?
Nie, nie....skoro na rezerwacji pisało, że jest potwierdzona i nikt jej nie może odwołać, to tak powinno być! Skoro hotel według jakiegoś tam prawa ponosi odpowiedzialność za rzeczy powiązane z tą rezerwacją, to są takimi np: loty. Użyłem tego argumentu w pierwszym mailu nazwijmy to "reklamacyjnym".
Odpowiedź nie przychodziła długo (w sumie to zwątpiłem, że przyjdzie). Po 2 dniach napisałem przypomnienie, a po kolejnych 7 dniach pojawiła się odpowiedź, że chiński oddział HRS.com akceptuje moją rezerwację, po takiej stawce jak na rezerwacji! Co oznacza, że 2 osobowy pokój ze śniadaniami w 5* hotelu na 7 dni kosztował jedyne.....86,42 PLN!
Wzorowo załatwiona sprawa - muszę tu pochwalić HRS.com, że nie umyli rączek od "błędu". Pieniędzy z mojej karty nie pobrali do tej pory, ale na infolinii powiedzieli mi, że będzie płatne w hotelu gotówką lub kartą, także jestem spokojny.



Tym właśnie sposobem z 3752 CNY za słaby hotel, zszedłem do 280 CNY za 5* hotel ze śniadaniami! Daje to obniżkę ceny o ~2050 PLN przy jednoczesnym podniesieniu standardu! Oby więcej takich okazji! Trzeba mieć dużo szczęścia i cierpliwości :)

Poprzedni hotel z małą stratą udało się bez problemu odwołać:



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

About